گوگل از مدتی پیش نظرات کاربران را که در سایتها ثبت کرده بودند، در فهرست نتایج گوگل نمایش میدهد و به این وسیله در تلاش است تا به جستجوکنندگان، محصولات و موضوعات مورد علاقه کاربران دیگر را نشان بدهد.
برای مثال در یک فروشگاه اینترنتی، اگر خریداران یک کالا، از آن رضایت داشته باشند، امتیاز ۵ ستاره برای آن محصول ثبت میکنند و گوگل این امتیازها یا Reviewها را در فهرست جستجو زیر عنوان سایت نمایش میدهد.
در تغییر جدید، نمایش Review تغییراتی داشته است تا جلوی تقلبها و درج نظرات برای موضوعات بی معنی گرفته شود. در نسخهی جدید تنها برای انواع زیر، Review پذیرفته و نمایش داده میشود:
- schema.org/Book
- schema.org/Course
- schema.org/CreativeWorkSeason
- schema.org/CreativeWorkSeries
- schema.org/Episode
- schema.org/Event
- schema.org/Game
- schema.org/HowTo
- schema.org/LocalBusiness
- schema.org/MediaObject
- schema.org/Movie
- schema.org/MusicPlaylist
- schema.org/MusicRecording
- schema.org/Organization
- schema.org/Product
- schema.org/Recipe
- schema.org/SoftwareApplication
همان طور که مشاهده میشود، برای مقالات و بسیاری موضوعات دیگر، امکان نمایش Review وجود ندارد.
شناسایی نظرات غیر واقعی
همچنین گوگل اعلام کرده است که با استفاده از الگوریتمهای جدید، نظرات غیرواقعی که توسط صاحبان سایتها درج شدهاند را شناسایی و حذف خواهد کرد. با این تغییرات کار برای افرادی که با هدف سئو کلاه سیاه، به درج نظرات جعلی میپرداختند، دشوارتر خواهد شد.
الزامی شدن نام برای هدف Review
همچنین در تغییرات جدید، درج name برای هدف یا موضوعی که کاربران در موردش نظر ثبت میکنند الزامی است. از این پس درج نظرات بدون مشخص بودن نام هدف Review مورد پذیرش نخواهد بود.
منبع: بلاگ گوگل وبمسترز
سلام
خیلی ممنون
مطلب خوبی بود