گوگل اعلام کرد که از این پس درج عبارت nofollow به معنی یک پیشنهاد( hint ) است و ممکن است رفتار گوگل با لینک‌های دارای این ویژگی متفاوت باشد.

پیش از این با استفاده از rel=nofollow روی لینک‌ها به گوگل اعلام می‌کردیم که لینک مورد نظر مورد تایید ما نیست و این لینک را به عنوان یک توصیه از سمت سایت ما در نظر نگیرد.

لینک nofollow

آیا لازم است کاری انجام دهیم ؟

طبق اعلام گوگل، نیاز به انجام کار خاصی روی سایت‌های فعلی وجود ندارد و تغییر رفتار گوگل احتمال اثر قابل توجهی روی سئو سایت‌ها برجای نخواهد گذاشت.

چه چیزی در رفتار گوگل تغییر خواهد کرد ؟

این تغییر معنی به احتمال زیاد به معنی در دسترس بودن حجم اطلاعات بیشتر برای تشخیص لینک‌های واقعی و غیرواقعی به کارگیری می‌شود. همچنین ممکن است بسیاری از سایت‌ها بدون دلیل تمامی لینک‌های خارجی خود را به صورت nofollow درج کرده باشند که در این صورت ممکن است این رفتار نادیده گرفته شود.

به طور کلی با این تغییر، گوگل به دنبال تشخیص بهتر لینک‌های واقعی و غیرواقعی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد لینک‌ها و محتوای آن‌ها است. هدف اصلی کاهش رتبه یا افزایش رتبه‌ی سایت‌های دارای بک‌لینک نیست.

آیا این تغییر می‌تواند باعث افزایش کامنت‌های اسپم شود ؟

گوگل می‌گوید که این تغییر اثری روی افزایش کامنت‌ها ندارد زیرا با افزایش حجم اطلاعات قابل پردازش، لینک‌های اسپم حتی ممکن است بهتر از قبل شناسایی و حتی لینک‌های اسپم بدون ویژگی nofollow می‌توانند بهتر از گذشته ردیابی شوند.

چه کاری باید انجام بدهیم ؟

بهترین روش برای فعالیت، رعایت دستورالعمل‌های گوگل برای نشانه‌گذاری صحیح لینک‌ها است. اکنون با در دسترس بودن سه ویژگی زیر، سعی کنید بهترین اطلاعات را در اختیار ربات‌های گوگل قرار دهید:

  1. UGC برای لینک‌های ایجاد شده توسط کاربر
  2. SPONSORED برای لینک‌های تبلیغاتی
  3. NOFOLLOW برای لینک‌هایی که به دلایل دیگر نمی‌خواهید اعتباری به آن داده شود

امکان ترکیب این سه ویژگی با یکدیگر هم موجود است و می‌تواند باعث افزایش حجم اطلاعات مفید جهت ارزیابی دقیق‌تری لینک‌های موجود در اینترنت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *