گوگل تلاش میکند تا کیفیت و اهمیت سایتها را با روشهای مختلف برآورد کند. علاوه بر سیگنالهای کیفی که در محتوا و ساختار سایت موجود هستند، عوامل خارجی زیادی هم هستند که میتوانند یک سایت را با کیفیت یا با اهمیت کنند.
شاید به نظر برسد که تنها عامل اهمیت سایتها بکلینکها هستند. هرچند بکلینکهای با کیفیت، عاملی مهم برای افزایش رتبهی سایت به شمار میروند ولی این تنها چیزی نیست که باید به آن توجه کنیم.
عوامل مهم در سئو خارجی
علاوه بر بکلینکهای با کیفیت، هر عامل خارجی که ردی از کیفیت سایت شما در آن قابل تشخیص باشد، در سئو سایت شما هم موثر است. برخی از این عوامل میتواند شامل فهرست زیر باشد.
- وجود بکلینکهای دارای ارزش بالا به سایت شما
- استفاده از نام برند شما در متن سایتهای دیگر
- استفاده از فایلها و تصاویر سایت شما در سایتهای دیگر
- گفتگو در مورد برند و سایت شما در شبکههای اجتماعی
- جستجوی نام برند شما در گوگل
- استفاده از مطالب سایت شما در سایتهای دیگر
- وجود ترجمههایی از محتوای شما در سایتهای دیگر
آنچه در فهرست بالا مشاهده میکنید تنها بخشی از چیزهایی است که ممکن است روی سئو سایت شما اثرگذار باشد. عوامل موثر در سئو بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که به نظر میرسد و گوگل به صورت دائم در تلاش است با در نظر گرفتن عوامل واقعی و موثر بیشتر، تصمیمگیری دقیقتری از کیفیت و اثرگذاری سایتها به دست بیاورد.
چه طور در سئو خارجی موفق شویم ؟
بخشی از کارهایی که میتواند باعث افزایش اعتبار شما در اینترنت شود، در اختیار شماست. برای مثال ممکن است لازم باشد در شبکههای اجتماعی به صورت ویژه فعالیت خود را افزایش بدهید یا مطالبی در سایتهای دیگر منتشر کنید که آگاهی نسبت به حضور شما را افزایش دهد.
برخی دیگر از اصول سئو خارجی به وجود محتوای منحصر به فرد در سایت شما وابسته است. بازدیدکنندگان سایت که محتوا یا خدمات یا محصولات شما را باارزش تلقی کنند، به صورت خودکار آن را به دوستان خود نیز توصیه میکنند.
سعی کنید محتوایی عالی تولید کنید و خدمات و محصولاتی منحصر به فرد ارائه نمایید. از مخاطبان سایت و بازدیدکنندگان بخواهید تا مطالب شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. از هر روشی که میتواند حضور شما را در فضای بی انتهای اینترنت افزایش دهد، استفاده کنید تا در سئو خارجی به موفقیت دست پیدا کنید.