در ادامه فهرست برخی از سوالات متداول در خصوص سئو و تکنیک‌های سئو را مشاهده می‌کنید. اگر سوالی دارید که در میان این پرسش‌ها به آن پاسخ داده نشده است، آن را برایمان ارسال نمایید.

پرسش‌های متداول سئو

سئو چیست ؟

سئو مجموعه فعالیت‌هایی است که باعث می‌شود سایت شما در کلمات کلیدی مهم در گوگل بالاتر از رقبایتان نمایش داده شود تا کلیک‌های بیشتر و مشتریان بیشتری جذب کنید.

آیا سئو واقعا نتیجه بخش است ؟

بله قطعا همین طور است. سایت‌هایی که در رتبه‌های نخست گوگل قرار دارند، روزانه صدها یا هزاران بازدید و مشتری جذب می‌کنند.

سئو سایت چگونه انجام می‌شود ؟

عوامل بسیار زیادی برای رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل وجود دارد که برخی به صورت رسمی اعلام شده‌اند و بسیاری عوامل دیگر با آزمون و خطا و تجربه توسط متخصصان سئو جمع‌آوری شده‌اند.

اینکه کدام یک از عوامل اولویت بیشتری دارد و قابلیت اجرا روی سایت هدف را دارند، خود نیز اهمیت زیادی دارد. تعریف یک استراتژی کارآمد برای سئو پیش از شروع به کار تضمین‌کننده‌ی موفقیت در سئو است.

آیا سئو به صورت رایگان قابل انجام است ؟

خیر. مثل هر کار دیگری که نیاز به صرف زمان و انرژی دارد، سئو هم به صورت رایگان قابل انجام نیست. بلکه حتی سئو در کلمات با ارزش و رقابتی، بسیار پر زحمت و پر هزینه است.

آیا خرید بک لینک برای سئو مفید است ؟

خرید بک لینک از نظر گوگل کاری غیر قانونی محسوب می‌شود و اگر متوجه شود که بک‌لینک‌ها خریداری شده‌اند، هم سایت خریدار و هم سایت فروشنده جریمه خواهند شد.

با این حال هنوز بسیاری از افراد این کار را انجام می‌دهند و برخی از آن‌ها که توسط گوگل شناسایی نشده‌اند، می‌توانند به نتایجی در سئو دست پیدا کنند.

گوگل به صورت مستمر در تلاش است تا خطای شناسایی بک‌لینک‌های خریداری شده را کمتر و کمتر کند.

چرا قیمت سئو زیاد است ؟

قیمت سئو بر اساس مقدار کار و زمان صرف شده برای آن تعیین می‌شود. با توجه به اینکه دستیابی به موفقیت در سئو روی کلمات کلیدی رقابتی، بسیار مشکل است، به همین نسبت هزینه‌ی آن هم زیاد است.

نباید فراموش کرد که مبلغی که برای سئو پرداخت می‌شود در حقیقت نوعی هزینه برای تبلیغات و جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر است. بازدهی سئو گاهی ده‌ها برابر مبلغی است که برای آن هزینه شده است.

آیا سئو ارزش مبلغی که پرداخت می‌شود را دارد ؟

اگر کلمات کلیدی هدف به درستی انتخاب شوند و کلماتی باشند که به افزایش فروش و کسب درآمد منجر شوند، بله قطعا ارزشمند است. عدم بازدهی مبلغ پرداخت شده ممکن است به دلیل انتخاب نادرست کلمات کلیدی یا به دلیل عدم موفقیت در سئو باشد.

چه مقدار زمان نیاز است تا نتایج سئو قابل مشاهده باشد ؟

زمان مشخصی برای این کار وجود ندارد. بسته به عوامل متعدد که برخی از آن‌ها در اختیار صاحب سایت و متخصص سئو نیست، این زمان متغیر است. برای مثال مدت زمان فعالیت سایت، اقدامات سئو در گذشته، مقدار محتوای موجود روی سایت و استراتژی سئو پیاده‌سازی شده روی سایت، از جمله عواملی هستند که روی زمان دستیابی به سئو اثر می‌گذارند.

اگر روند فعالیت‌های سئو مثبت و مناسب باشد، پس از چند هفته باید بتوان اثرات مثبت فعالیت‌های سئو را احساس کرد.

چه مقدار زمان نیاز است تا سئو به نتیجه برسد ؟

همان طور که در پرسش قبلی گفته شد، زمان دقیقی برای موفقیت در سئو وجود ندارد و هر چه فعالیت رقبا بیشتر باشد و تعداد آن‌ها زیادتر باشد، رسیدن به هدف سئو طولانی‌تر و مشکل‌تر خواهد بود.

آیا خودم می‌توانم کار سئو سایتم را انجام بدهم ؟

اگر برای یادگیری سئو زمان کافی را صرف کنید و از منابع آموزشی مناسب استفاده کنید، بله شما هم می‌توانید به یک متخصص سئو تبدیل شوید. با توجه به اینکه کار سئو روز به روز سخت‌تر می‌شود، ممکن است لازم باشد چندین ماه برای این کار زمان صرف کنید.

اگر هدف شما از یادگیری سئو، سئو کردن سایت شخصی خودتان است، از نظر اقتصادی و زمانی بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست ؟

سئو داخلی مجموعه فعالیت‌هایی است که در سایت شما انجام می‌شود. سئو خارجی فعالیت‌هایی است که خارج از سایت شما برای افزایش اعتبار و اهمیت سایتتان رخ می‌دهد. این دو فعالیت در کنار هم می‌توانند به نتایج قابل توجه منجر شوند.

چه طور می‌توانم کلمات کلیدی مهم برای کسب و کارم را پیدا کنم ؟

انجام این کار با استفاده از سایت‌ها و ابزارهای آمارگیر و تبلیغاتی متعددی که وجود دارد، امکان‌پذیر است. برای مثال در کنسول گوگل می‌توانید کلمات کلیدی که بیشترین جستجو و بیشترین کلیک را داشته‌اند مشاهده کنید.

آیا سرعت بارگزاری سایت در سئو موثر است ؟

بله. سرعت سایت یکی از عواملی است که باعث می‌شود رضایت مشتریان سایت افزایش پیدا کند و بهتر از سایت و محتوای شما استفاده کنند. هر عاملی که باعث شود رضایت بازدیدکنندگان سایتتان بیشتر شود، به صورت مستقیم سئوی سایتتان را بهبود می‌دهد.

لینک‌سازی چیست و چه اثری روی سئو دارد ؟

لینک‌سازی یکی از فعالیت‌های سئو خارجی است. هر مقدار لینک‌های مفید و واقعی به سایت شما بیشتر باشد، گوگل اعتبار بیشتری به سایت و محتوای شما می‌دهد و رتبه‌اش را افزایش می‌دهد. در لینک‌سازی رعایت اصول آن ضروری است تا از جریمه شدن و کاهش رتبه‌ی سایت جلوگیری شود.

آیا سئو یک بار انجام می‌شود یا نیاز به فعالیت دائم دارد ؟

رقبای شما به صورت دائم در حال کار برای افزایش رتبه سئوی خودشان هستند. اگر شما فضای رقابتی را خالی بگذارید، آن‌ها از شما پیشی خواهند گرفت. البته پس از رسیدن به رتبه‌های نخست گوگل، حجم فعالیت مقداری کاهش پیدا می‌کند ولی همچنان باید با نظم و دقت کارها دنبال شوند.

اثر شبکه‌های اجتماعی روی سئو چیست ؟

موتورهای جستجو بسیاری از مطالب شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند و محتوای آن‌ها را ارزش‌گذاری می‌کنند. داشتن برنامه برای شبکه‌های اجتماعی یکی از فعالیت‌های مهم سئو است. داشتن اعتباری اجتماعی همچنین می‌تواند باعث شود تا در معرض دید مخاطبین بیشتری قرار بگیرید و لینک‌های واقعی بیشتری دریافت کنید.

آیا طراحی سایت روی سئو تاثیر دارد ؟

بله. یک سایت با کیفیت بخشی مهم از سئو است. سایت شما باید سبک، سریع، فنی و کارآمد باشد تا هم با موتورهای جستجو و هم با مخاطبان شما بهترین ارتباط را برقرار کند.

سئوی محلی چیست و چرا باید به آن اهمیت بدهم ؟

اگر کسب و کار شما منطقه‌ای یا محلی است. مثلا فقط به شهر یا منطقه‌ی خاصی خدمات ارائه می‌کنید، باید در زمینه‌ی سئو محلی هم اطلاعات کافی داشته باشید. مشتریانی که از مناطق مختلف گوگل را جستجو می‌کنند، کسب و کارهایی که نزدیک آن‌ها باشند را با اولویت بالاتری مشاهده می‌کنند.

آیا استفاده از تبلیغاتی کلیکی روی سئو تاثیر دارد ؟

تبلیغات کلیکی یا PPC اثر مستقیمی روی سئو ندارد ولی ممکن است باعث شود تا افراد بیشتری با نام و برند شما آشنا شوند و ممکن است باعث شود تا به صورت غیرمستقیم اعتبار و رتبه‌ی بهتری در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو کسب کنید.

آیا محتوای تکراری روی سئو اثر منفی دارد ؟

گوگل تلاش می‌کند محتواهای تکراری سایت شما را شناسایی کند و موارد اضافی را در نتایج نشان ندهد. ولی تضمینی نیست که در تشخیص خود درست عمل کند. بنابراین بهتر است سایت شما از نمایش مطالب تکراری خودداری کند. محتوای تکراری لزوما متن‌های تکراری نیست. مثلا شیوه‌های مختلف مرتب‌سازی محصولات فروشگاه شما هم می‌تواند چندین صفحه‌ی با محتوای تکراری ایجاد کنند.

چه طور می‌توانم تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو را دنبال کنم ؟

موتورهای جستجو اطلاعات دقیقی از الگوریتم‌های جستجو ارائه نمی‌کنند. با این حال اگر صفحات اجتماعی آن‌ها را دنبال کنید، می‌توانید از رویکردهای کلی و تغییرات مهمی که ممکن است به صورت عمومی منتشتر کنند، به زودی آگاه شوید.

چگونه می‌توانم آموزش سئو ببینم ؟

منابع آموزشی سئو در اینترنت فراوان وجود دارد. به دلیل تغییرات گسترده و جامعه‌ی بزرگ متخصصان سئو در دنیا، اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، به منابع بسیار بهتری جهت آموزش سئو دستیابی پیدا می‌کنید.

نکته‌ی دیگر که در آموزش سئو لازم است بدانید، این است که یادگیری سئو تنها با مطالعه غیر ممکن است و تا دست به کار نشوید، به نتیجه‌ای نخواهید رسید. چون بسیاری از آنچه در سئو موثر است، جز با تجربه شخصی، قابل یادگیری نیست. بسیاری از مهارت‌های سئو به خلاقیت نیاز دارند و در هیچ منبعی به هیچ زبانی نوشته نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *