یکی از موضوعاتی که با جستجو در اینترنت به پاسخ‌ها متعدد و ضد و نقیضی در مورد آن پیدا می‌کنید، طول مناسب محتوا برای سئو است. عددهای مختلفی از ۵۰۰ کلمه تا ۱۰۰۰ کلمه و حتی ۲۰۰۰ کلمه برای هر محتوا توصیه می‌شود تا سایت‌ها بتوانند در کلمات کلیدی مورد نظر خود به جایگاه سئو بهتری دست پیدا کنند.

محتوا

آیا طول استاندارد برای سئو وجود دارد ؟

از نظر علمی آنچه توسط متخصصان گوگل اعلام شده است، شامل عدد خاصی نیست و هدف گوگل هم شمارش تعداد کلمات برای بهبود رتبه‌ی سئو‌ی سایت‌ها نیست. طول محتوا یا هر عامل دیگر که بشود آن را به صورت عددی محاسبه کرد، تنها در صورتی موثر است که روی کیفیت محتوا و رضایت کاربر اثر مثبت داشته باشد.

به عبارت دیگر اگر برای یک موضوع خاص، چند خط محتوا کافی باشد، دلیلی ندارد که ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ کلمه در مورد آن محتوای بی ارزش تولید شود و اگر برای شرح یک موضوع تخصصی‌تر به ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ کلمه محتوا نیاز باشد، محتوای ۱۰۰۰ کلمه‌ای نتیجه‌ی لازم را در سئو ایجاد نخواهد کرد.

چه ارتباطی بین طول محتوا و جایگاه سایت‌ها وجود دارد ؟

تحقیقات متعددی برای پیدا کردن طول مناسب سئو و جایگاه سایت‌ها در نتایج گوگل انجام شده است که در برخی نتایج معنی‌داری نیز به دست آمده است. برای مثال ممکن است در یک تحقیق، متوسط طول محتوا برای نتایج اول گوگل ۱۰۰۰ کلمه و برای نتایج پایین‌تر، ۵۰۰ کلمه به دست آمده باشد. این موضوع هم از نظر کارشناسان گوگل به معنی ارتباط مستقیم طول محتوا با جایگاه سایت‌ها نیست و به این معنی است که سایت‌هایی که محتوای با کیفیت‌تری دارند، طول نوشته‌های آن‌ها نیز بیشتر است. و اینکه با هدف سئو، محتواهای طولانی و بی کیفیت تولید شود، نتیجه‌ای به دست نخواهد آمد.

طول محتوای مناسب برای هر موضوع چقدر است ؟

اینکه تشخیص دهیم برای هر موضوع چه مقدار طول مناسب است و می‌تواند تمام جوانب مورد نیاز را پوشش دهد، کار ساده‌ای نیست. اولویت اصلی در تولید محتوای سایت باید پیدا کردن جوانب مختلف موضوع و پرداختن به آن‌ها باشد و طول محتوا هر مقدار که شد، همان بهترین عدد است.

با این حال می‌توان با جستجوی گوگل و بررسی چند سایت که در گوگل جایگاه بهتری پیدا کرده‌اند، زیرموضوعات آن‌ها و طول محتوای آن‌ها را بررسی کرد و در تولید محتوای جدید در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *