یکی از عوامل مهم که می‌تواند سئو سایت شما را بهبود دهد یا به آن آسیب وارد کند، رفتارهای کاربران هنگام مراجعه به سایت شماست. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های قابل اندازه‌گیری کاربران Bounce Rate یا نرخ فرار است.

هر چه تعداد کاربرانی که سایت شما را باز می‌کنند، مدت بیشتری در سایت شما بمانند و صفحات بیشتری را باز کنند، احتمال موفقیت شما در سئو افزایش پیدا می‌کند.

Bounce Rate

Bounce Rate را اندازه‌گیری کنید

اولین قدم برای بهبود، اندازه‌گیری Bounce Rate است. با استفاده از سیستم‌های آمارگیر مثل Google Analytice، بررسی کنید که کاربران هنگام باز کردن هر یک از صفحات سایت شما، چه مدت از آن بازدید می‌کنند و آیا پس از مشاهده‌ی صفحه‌ی نخست، آیا صفحات دیگری را هم باز می‌کنند یا خیر.

Bounce Rate را کاهش دهید

اگر تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان به یک صفحه از سایت شما، در مدت کوتاهی صفحه را می‌بندند یا بدون باز کردن صفحات دیگر، سایت شما را ترک می‌کنند، بررسی کنید که چگونه می‌توانید وضعیت را بهبود دهید:

  1. آیا ابتدای مطلب شما مایوس کننده است؟
  2. آیا در ابتدای مطلب نتوانسته‌اید مخاطب را قانع کنید که پاسخ مورد نظر او را ارائه می‌کنید ؟
  3. آیا سایت شما مشکل فنی شامل مشکل عملکردی یا سرعت کم ندارد ؟
  4. آی محتوای سایت شما مشکلات نگارشی یا اشتباه‌های محتوایی ندارد ؟

سعی کنید خود را به جای بازدیدکننده بگذارید و بررسی کنید که چرا ممکن است سایت شما را نامناسب تشخیص دهد. تلاش کنید با انجام آزمایش‌های A/B بررسی کنید که در چه زمانی، بازخورد بهتری دریافت می‌کنید.

فراموش نکنید که بهبود وضعیت سایت یک فرآیند دائمی است و این بررسی و بهبود در دوره‌های زمانی منظم باید تکرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *