عنوان صفحه و توضیحات سئو( Meta Description ) نقش قابل توجهی در سئو دارند. اگر بتوانید عنوان و توضیحاتی خوبی برای صفحات سایت خود انتخاب کنید، کاربران بیشتری روی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و CTR سایت شما افزایش پیدا می‌کند و به طور مستقیم و غیرمستقیم وضعیت سئو سایت شما بهبود می‌یابد.

محتوا

در ادامه برخی نکات که می‌بایست در نوشتن عنوان و توضیحات رعایت کنید و برخی نکات که اثر منفی روی سئو بر جای می‌گذارند را بررسی می‌کنیم.

عنوان‌های گویا و دقیق انتخاب کنید

عنوان صفحات شما باید گویای محتوایی باشد که در صفحه وجود دارد. به عبارت دیگر عنوان نباید طوری باشد که کاربر پس از باز کردن صفحه، با محتوایی دیگر روبرو شود و در زمانی کوتاه صفحه را ببندد. این کار سبب افزایش Bounce Rate می‌شود.

به طول عنوان و توضیحات دقت کنید

طول عنوان و توضیحات صفحات شما باید طوری باشد که در نتایج گوگل به طور کامل قابل مشاهده باشد، اگر طول زیادی را برای این متن‌ها انتخاب کنید، علاوه بر اینکه بخشی از آن قابل مشاهده نخواهد بود، احتمالا به دلیل طولانی بودن، تعداد زیادی از کاربران کم حوصله‌ی وب نیز، از خواندن آن صرف نظر می‌کنند و به نتیجه‌ی بعدی می‌روند.

از نوشتن شماره تلفن در عنوان و توضیحات خودداری کنید

با نوشتن شماره تلفن، شما تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان سایت را تشویق می‌کنید تا سایت شما را باز نکنند. هرچند با درج شماره تلفن ممکن است تعدادی از افراد مستقیما با شما تماس بگیرند، ولی در عوض تعداد بیشتری کلیک را از دست خواهید داد.

از درج شکلک‌های یونیکد و حروف کشیده استفاده نکنید

استفاده از روش‌های بالا، شاید سایت شما را در بین بقیه‌ی نتایج متمایز کند ولی یک کار سطح پایین به نظر می‌رسد و در نتیجه برخی از مخاطبان و کلیک‌های خود را از دست خواهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *