یکی از قابلیت‌های جدیدی در HTML5 افزوده شده است، امکان تغییر نشانی صفحه بدون نیاز به Refresh است. با کمک History API می‌توان ردیف‌های موجود در تاریخچه پیمایش مرورگر را ویرایش کرد و به این وسیله، نرم‌افزارهای هوشمند تحت وب به قابلیت‌های جدیدی دست پیدا می‌کنند.

هنگامی که از این قابلیت جدید استفاده می‌کنیم، رعایت چند نکته برای رعایت اصول سئو در گوگل الزامی است. «پس از تغییر نشانی صفحه»، تغییر موارد زیر برای دستیابی به بهترین سئو توصیه می‌شود.

  1. محتوای تگ title را تغییر دهید. طبیعتا هر صفحه از سایت باید یک عنوان مناسب و منحصر به فرد داشته باشد.
  2. محتوای لینک canonical را تغییر دهید تا گوگل متوجه شود که این صفحه را به صورت مجزا باید ایندکس کند.
  3. محتوای تگ h1 را تغییر دهید تا صفحه دارای عنوان متمایزی باشد.
  4. مقدار Meta Description را متناسب با محتوای جدید اصلاح کنید.
  5. محتوای صفحه را در صورت لزوم تغییر دهید. وجود چندین صفحه با محتوای یکسان ممکن است باعث شود تا گوگل آن‌ها را نادیده بگیرد.

انجام موارد اول تا چهارم از فهرست بالا با استفاده از jQuery به شکل زیر می‌تواند به انجام برسد:

var title = 'new title';
var description = 'new description';

$( 'head > title' ).text( title );
$( 'head > link[rel=canonical]' ).attr( 'href', location.href );
$( 'head > meta[name=description]' ).attr( 'content', description );
$( 'h1' ).text( title );

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *