گذشت زمان به طور مستقیم از عوامل موثر روی سئو محسوب نمیشود. به عبارت دیگر اینکه یک صفحه ۵ سال پیش طراحی شده است و یک صفحه یک سال گذشته، در نتیجه صفحهی قدیمیتر از نظر گوگل بهتر است، عبارت نادرستی است.
ولی زمان به طور غیرمستقیم روی سئو تاثیر میگذارد. اگر از زمان انتشار مطلب شما مدت زمان بیشتری گذشته باشد، این اثرات به صورت غیرمستقیم روی سئوی آن اثرگذار هستند:
- یک مطلب خوب و قدیمی تعداد زیادی بکلینک طبیعی دریافت میکند.
- یک مطلب قدیمی در طول زمان بهبود پیدا کرده است و دامنهی بیشتری از جزئیات را پوشش داده است.
- لینکهای داخلی سایت به یک مطلب قدیمی احتمالا بیشتر و با معنیتر هستند.
- کیفیت واقعی محتوای قدیمی با گذشت زمان توسط گوگل به طور کامل ارزیابی شده است.
به عبارت دیگر اگر مدت زمانی زیادی از انتشار مطلب در سایت شما گذشته باشد، جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است و نوسانهای کمتری را در نتایج گوگل تجربه خواهد کرد.
مطلب جدید پس از انتشار چه مسیری را طی میکند ؟
یک مطلب جدید پس از انتشار به مدتی زمان نیاز دارد تا توسط گوگل ارزیابی شود و جایگاه واقعی آن کشف شود. این زمان برای موضوعاتی که رقابت سنگینی دارند میتواند طولانی باشد و برای موضوعاتی با رقابت کد، در زمانی کوتاه قابل انجام است.
از جمله آزمایشهایی که گوگل روی محتوا به انجام میرساند، تستهای A/B است. این تستها میتواند بین صفحات مشابه از سایتهای مختلف یا صفحات مشابه از سایت شما به انجام برسد. انجام اینگونه تستها و نتیجهگیری از آنها به زمان نیاز دارد و نمیتواند به صورت فوری به انجام برسد.
همچنین اصلاحاتی که در طول زمان روی محتوا به انجام میرسانید، میتوانند نشانههایی از بهبود و افزایش رتبه برای گوگل به حساب بیایند.
چه مدت زمانی برای کسب رتبههای برتر نیاز است ؟
آنچه مشخص است این است که دستیابی به رتبههای برتر در کلمات کلیدی ارزشمند کاری زمانبر است و باید با حوصله و بهبود مستمر تلاش کنید تا محتوایی با کیفیتتر داشته باشید. یک محتوای بینظیر روزی به جایگاه واقعی خود خواهد رسید ولی بسته به مقدار رقابت روی کلمات کلیدی، این زمان میتواند از چند هفته تا چندین ماه طول بکشد