در چند روز گذشته مشکلاتی در سرعت ایندکس صفحات در گوگل قابل مشاهده بود. این مشکلات شامل تاخیر در ایندکس صفحات جدید سایت و همچنین عدم پاسخ حتی با استفاده از قابلیت Request Indexing در کنسول گوگل است.

خبری که به طور رسمی از سمت Google Webmasters منتشر شد، گویای مشکلاتی در بخش زیرساخت ایندکس گوگل است. در پیامی که در صفحه‌ی توئیتر منتشر شده است این مشکلات تایید شده است.
مشکل ایندکس در گوگل مهر ۱۳۹۹

همان طور که در تصویر قابل مشاهده است، تا زمان رفع مشکلات زیرساختی که ممکن است چند هفته زمان نیاز داشته باشد، امکان Request Indexing در Google Search Console غیرفعال می‌شود.

این مشکلات با توجه به تجربه‌ی چند روز گذشته می‌تواند باعث ایندکس نشدن صفحات جدید سایت باشد.

به نظر می‌رسد ایندکس صفحات وب به طور کامل متوقف نشده است و صرفا به دلیل محدودیت‌ها و مشکلات، منابع موجود تنها در اختیار سایت‌هایی با اهمیت بیشتر قرار گرفته‌اند.

بنابراین اگر سایتی با اعتبار کم داشته باشید، این انتظار دور از واقعیت نیست که در چند هفته، مطلب جدیدی از سایت شما در گوگل قابل مشاهده نخواهد بود.

با توجه به وضعیت موجود، اگر محتوای مهمی را بخواهید در معرض دید بازدیدکنندگان سایت خودتان قرار بدهید، تنها راه موجود، ویرایش صفحات دارای بازدید مرتبط در سایت و اضافه کردن محتوای جدید به بخش‌های قدیمی باشد.

رفع مشکل زیرساختی گوگل( دی ماه ۱۳۹۹ )

گوگل اعلام کرد که اکنون با نزدیک شدن به شروع سال جدید میلادی ۲۰۲۱ قابلیت Request Indexing مجددا در کنسول گوگل قابل استفاده است و دارندگان سایت می‌توانند برای درخواست ایندکس شدن سریع صفحات مجددا از این قابلیت استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *