همان طور که قبلا اعلام شده بود، تغییرات در الگوریتمهای جستجوی گوگل در ابتدای ژوئن ۲۰۱۹ ( یازدهم خرداد ۱۳۹۸ ) به انجام رسید.
تغییرات در الگوریتمهای جستجوی گوگل و الگوریتمهای مرتبسازی نتایج به صورت مستمر در قالب تغییرات جزئی به انجام میرسند. علاوه بر این تغییرات جزئی، ممکن است گوگل در زمانهایی، تغییرات را به شکل بستههایی از تغییرات نیز اعمال کند.
تغییر الگوریتم ژوئن ۲۰۱۹ هم مجموعهای بزرگ از تغییرات است که ممکن است در سئو برخی سایتها اثرات قابل توجهی چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی بر جای بگذارد.
با توجه به اینکه جزئیات زیادی از این بسته از تغییرات نمیدانیم، متخصصین سئو میبایست بیش از گذشته، وضعیت سایتها را مانیتور کنند تا هرگونه تغییر ناگهانی از دید آنها دور نماند.
به طور کلی نکتهی کلی که در مورد سئو همیشه میبایست مورد نظر باشد این است که هدف نهایی گوگل ارائه سایتهایی با کیفیت فنی و محتوایی بهتر به کاربران است و سایتهایی که روی این دو عامل تمرکز کنند، در تغییرات جزئی و کلی کمترین تغییرات منفی را تجربه خواهند کرد.
اطلاعرسانی تغییرات عمده از طرف گوگل با این هدف انجام میشود که صاحبان سایتها و متخصصین سئو از آن آگاهی پیدا کنند و هنگام مواجه شدن با اثرات مثبت یا منفی آن، تصور نکنند که سایت آنها مشکل جدیدی پیدا کرده است.
آنچه که در مورد این تغییرات میدانیم این است که تعداد نتایج نمایش داده شده از یک سایت در یک صفحه محدودتر از قبل خواهد شد. این محدودیت شامل سایت اصلی و زیردامنهها خواهد بود. البته همچنان اگر گوگل دریابد که چند نتیجه از یک سایت برای کاربران مفید هستند، آنها را در نتایج به نمایش خواهد گذاشت.
اگر اطلاعات دقیق و قابل اعتماد بیشتری در این خصوص منتشر شود، آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
بازخوردها از تغییرات هسته ژوئن
بازخوردهای اعلام شده از این تغییرات در جهت مثبت و منفی مشاهده شده است. برای نمونه دو مورد زیر را مشاهده کنید:
تغییرات مثبت بازدید
تغییرات منفی بازدید
برای موفقیت در سئو چه کاری باید انجام داد ؟
مهمترین نکتهای که میبایست در نظر داشت این است که سئو هرچند روشی بسیار ارزان و کارآمد برای جذب بازدیدکننده به سایت است ولی همیشه این امکان وجود دارد که نوسانهای ناگهانی در آن ایجاد شود.
به همین دلیل صاحبان سایتها در کنار انجام فعالیتهای سئو، میبایست روشهای موازی دیگری از جمله تبلیغات اینترنتی، بازاریابی ایمیلی و سایر تکنیکهای بازاریابی سنتی و اینترنتی را به کار بگیرند و تمام هدف و تلاش خود را در یک مسیر قرار ندهند.
همیشه این نکته را باید در ذهن داشت که قرار دادن تمامی تخممرغها در یک سبد، کاری پر ریسک و خطرناک است.