یکی از انواع سایتهایی که گوگل به طور ویژه برای سئو آن برنامهریزی میکند، سایتهای YMYL هستند. این عبارت مخفف( Your Money or Your Life ) است و به طور مختصر شامل سایتهای زیر میشود
- سایتهایی خدمات و محصولاتی را به صورت آنلاین به کاربر میفروشند( فروشگاههای اینترنتی )
- سایتهایی که دستورالعملهای سلامتی، بهداشتی، زندگی، مسائل قانونی و مسائل مهم دیگر را به کاربر ارائه میکنند.
- هر گونه سایتی که محتوای آن پتانسیل در خطر قرار دادن زندگی یا دارایی افراد را داشته باشد.
بهبود کیفیت سایتهای YMYL
اگر محتوای سایت شما جزء سایتهای بالا به شمار میرود بسیار باید دقت کنید تا هرگونه محتوای موجود در سایت شما کمترین آسیبی به کاربران وارد نکند.
اگر محتوای آموزشی یا قانونی یا مشاورهای در سایت خود درج میکنید دقت کنید که این اطلاعات بهروز، دقیق و کامل باشند.
سایتهای قرار گرفته در دستهبندی YMYL باید به خوبی هویت خود را آشکار کنند. اگر سایت فروشگاه اینترنتی شما آدرس و شمارهی تماس و قوانین خرید و پرداخت پول را به طور صریح به اطلاع خریداران نرساند، از نظر گوگل یک سایت با اعتبار کم به حساب خواهد آمد.
ارزیابی سایتهای YMYL
چنانچه گوگل برآورد کند که سایت شما برای امنیت و سلامت و دارایی کاربران خطرناک است، در سئو سایت شما اثر منفی قابل توجهی بر جای خواهد گذاشت.
برآورد اینکه آیا سایت YMYL شما کیفیت لازم را دارد ممکن است به صورت انسانی توسط اشخاص واقعی انجام شود یا ممکن است با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی و سیستمهای نرمافزاری، این اتفاق بیفتد.