نرخ کلیک‌هایی که سایت‌های حاضر در صفحه اول گوگل دریافت می‌کنند( یا CTR ) با یکدیگر تفاوت‌های قابل توجهی دارد. به طور کلی حدود ۳۵ درصد کلیک‌های جذب شده در گوگل به نتیجه‌ی اول اختصاص دارد و تفاوت نرخ کلیک بین هر دو رتبه در صفحه‌ی نخست حداقل ۳۰ درصد است.

به عبارت دیگر اگر سایت شما از رتبه‌ی ۱۰ به رتبه‌ی ۹ برسد، حدود ۳۰ درصد به بازدیدهای آن افزوده می‌شود.

با توجه به تفاوت در مقدار محتوای موجود برای هر کلمه‌ی کلیدی و تفاوت رفتار کاربران با علاقمندی‌ و سطح دانش مختلف، ممکن است این عددها برای برخی از عبارت‌ها با آنچه در بالا گفته شد، متفاوت باشند.

گوگل

همچنین بر اساس اینکه آیا در فهرست نتایج گوگل لینک‌های تبلیغاتی یا ادوردز هم موجود باشند یا نه، این عددها ممکن است مقداری تفاوت داشته باشند.

به همین دلیل در تحقیقات مختلف این عددها ممکن است مقداری با عددهای فوق متفاوت باشند.

آنچه در این مطلب به دنبال آن هستیم این است که بدانیم تفاوت بین رتبه‌ی ۵ با رتبه‌ی ۳ در صفحه‌ی اول گوگل چه مقدار است و اینکه تا چه مقدار می‌بایست تلاش کنیم تا وضعیت سئو سایت ما بهبود پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *