برای اینکه بتوانید به یک متخصص یا کارشناس سئو تبدیل شوید، لازم است تا علاوه بر کسب دانش و مهارت‌هایی که قابل یادگیری است، به یک حس درونی و یک قدرت تشخیص و اندازه‌گیری شخصی هم دست پیدا کنید.

آنچه می‌خواهیم در مورد آن گفتگو کنیم، این قدرت درونی تشخیص است.

قدرت تشخیص درونی چیست ؟

گوگل در طول یک سال، چند صد تغییر جزئی و کلی در الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود اعمال می‌کند. حتی با دانستن جزئیات این حجم بالای تغییرات، امکان کسب تسلط و به کارگیری تمام این نکات وجود ندارد.

یک متخصص سئو باید بداند که هدف از این تغییرات چیست و گوگل چه طور تصمیم می‌گیرد که آیا یک تغییر برای بهبود رتبه‌بندی انجام شود یا خیر.

هدف گوگل از انجام تغییرات چیست ؟

هدف اصلی گوگل از انجام تغییرات در الگوریتم‌های رتبه‌بندی سئو، نمایش سایت‌هایی با کیفیت بالاتر به کاربران است. بنابراین هر عامل جدید که بخواهد به کار گرفته شود، باید بتواند سایت‌های بهتر را شناسایی کند.

برای مثال یک متن مخفی که شامل چندین کلمه‌ی کلیدی است، یا یک مقاله‌ی طولانی که صرفا طولانی است و محتوای مفید کمی دارد سایت‌های خوبی نیستند و فرض بر این است که گوگل بر اساس حجم متن‌های مخفی و غیرقابل مشاهده یا بر اساس تعداد کلمات یک نوشته، جایگاه سئو آن سایت را بهبود نخواهد داد.

بهینه‌سازی‌های خلاقانه را چه طور تشخیص بدهیم ؟

به عنوان یک متخصص سئو روزانه چندین ایده‌ی جدید به ذهن شما می‌رسد تا بتوانید با انجام دادن آن‌ها، سایت را بهبود دهید. پیش از انجام دادن هر ایده‌ی جدید باید دو چیز را بررسی کنیم.

  1. زمان و هزینه برای اجرای این ایده‌ی جدید چقدر است ؟
  2. این ایده چه مقدار می‌تواند ارزشمند باشد ؟

اگر زمان و هزینه‌ی مورد نیاز برای انجام این ایده، زیاد است و یا برآورد از نتیجه‌ی احتمالی آن کم است، باید به ایده‌هایی فکر کرد که نتیجه‌ی بیشتری داشته باشند و با بودجه‌ی پروژه همخوانی دارند.

بهتر است ایده‌های بهبود وضعیت سئو سایت را یادداشت کنید و آن‌ها را بر اساس این دو عامل مرتب‌سازی کنید. با صرف هزینه روی ایده‌های موثرتر، نتایج زودتر و بهتر به دست خواهند آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.