یکی از قابلیت‌های مهم در نسخه‌ی ۵.۵ از وردپرس، اضافه شدن نقشه‌ی سایت XML به صورت پیش‌فرض در این CMS محبوب است. با این تغییر که یک تغییر قابل توجه برای دنیای وب و سئو به حساب می‌آید، رخدادهای قابل توجهی در انتظار خواهد بود.

بسیاری از صاحبان سایت‌ها بدون اطلاع از اصول سئو و به صورت غیر اصولی سایت‌ها را ایجاد می‌کنند. تغییرات جدید، این گروه از افراد را هدف‌گیری می‌کند تا بتوانند بدون داشتن اطلاعات لازم در خصوص سئو، سایت‌هایی سازگارتر با موتورهای جستجو ایجاد کنند.

این تغییرات هم برای موتورهای جستجو و هم برای صاحبان سایت‌ها مفید خواهد بود.

نقشه‌ی سایت XML در وردپرس چگونه عمل می‌کند ؟

اگر پیش از این از افزونه‌های مشهور سئو مثل Yoast و AIO SEO استفاده می‌کرده‌اید، تغییری در عملکردهای سایت شما ایجاد نخواهد شد. ولی اگر سایت شما دارای افزونه‌های سئو نباشد و نقشه‌ی سایت را در اختیار گوگل قرار نداده باشید، وردپرس به صورت پیش‌فرض در آدرس جدید wp-sitemap.xml نقشه‌ی سایت شما را در اختیار گوگل قرار می‌دهد.

نقشه‌ی سایت چه مزیتی برای گوگل و سایت دارد ؟

با استفاده از نقشه‌ی سایت، گوگل و سایر موتورهای جستجو، تلاشی به مراتب کمتر برای پیدا کردن صفحات جدید سایت شما متحمل خواهند شد. همچنین پیدا کردن صفحاتی از سایت که به تازگی به‌روز شده‌اند، آسان‌تر و سریع‌تر عملی خواهد بود.

با این حساب، صفحات سایت شما سریع‌تر و دقیق‌تر در گوگل قابل مشاهده خواهند بود.

این موضوع به ویژه هنگامی که سایت شما دارای صفحات بسیار زیاد باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *