هر صفحه گوگل شامل ۱۰ لینک است و گاهی جعبه‌های اطلاعات اضافی نیز در این میان قرار می‌گیرند که تعداد نتایج را در صفحه اول کاهش می‌دهند یا احتمال کلیک روی آن‌ها را کم می‌کنند.

بسته به اینکه نوع کلمات کلیدی هدف چه مخاطبانی داشته باشند و سایت‌های موجود در صفحه اول گوگل چه مقدار توانایی برای پاسخگویی به نیازهای کاربران از خود نشان دهند، ممکن است قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، هدفی کافی یا ناکافی برای دستیابی به اهداف سئو به شمار آیند.

گوگل

برای برخی از کلمات کلیدی بسیار پر جستجو مثل «طراحی سایت» یا «هاست لینوکس»، قرار گیری حتی در پایین صفحه‌ی نخست گوگل نیز هدفی قابل قبول و ارزشمند است.

ولی برای برخی کلمات کلیدی که جستجوی کمتری دارند و رقبای قدرتمندی در رتبه‌های نخست گوگل قرار دارند، هدف از سئو می‌بایست چند نتیجه‌ی اول گوگل باشد. بیشتر جستجوکنندگان روی نتایج اول تا سوم کلیک می‌کنند و حتی نتایج چهارم و پنجم نیز در این شرایط کلیک‌های کمی را به خود جذب می‌نمایند.

رتبه اول همیشه در دسترس نیست

گاهی رقابت برای رتبه‌ی اول آنقدر زیاد و پر هزینه است که بهتر است آن را فراموش کنید و از استراتژی‌های جایگزین و کم هزینه‌تر استفاده کنید. برای مثال ممکن است نتوانید روی یک کلمه‌ی بسیار پر رقابت مثل «خرید خودرو» به رتبه‌ی نخست گوگل برسید ولی با تلاش کمتر می‌توانید روی کلمات جانبی متعدد مثلا «خرید خودرو دست دوم» این جایگاه را کسب کنید.

بنابراین لازم است تا توانایی و پتانسیل فنی و مالی خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن اهدافی قابل دستیابی و راضی کننده را برای خود انتخاب کنید.

چه محلی برای سئو مناسب است ؟

همان طور که گفته شد، این موضوع بستگی به نوع کلمات کلیدی و فعالیت رقبا دارد. اگر بتوانید نیازهای جستجوکنندگان را به خوبی شناسایی کنید، بسیار بهتر می‌توانید آن‌ها را برآورده کنید و حداقل اگر در رتبه‌های اول گوگل نیستید، بتوانید کاربرانی که نیازشان در رتبه‌های بالاتر پاسخی نیافته را هدف گذاری کنید.

برای مثال اگر کالا یا خدماتی به فروش می‌رسانید و سایت‌های ابتدایی گوگل، قیمت بالایی برای این خدمات و محصولات در نظر گرفته‌اند، با اندکی کاهش قیمت می‌توانید برخی از مشتریان ناراضی را که رتبه‌های پایین‌تر را باز می‌کنند، جذب کنید.

یا اگر سایت‌های ابتدایی گوگل، قیمت خدمات خود را ثبت نکرده‌اند، با تمرکز روی ارائه قیمت مشخص و جذاب برای مشتریان، می‌توانید حتی در رتبه‌های پایین‌تر گوگل نیز، تعدادی مشتری و کلیک به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *