پیدا کردن موضوعاتی که علاقمندان زیادی داشته باشد و بتواند ترافیک زیادی به سایت ما هدایت کند به آسانی امکان‌پذیر نیست. برخی از عنوان‌ها و کلمات کلیدی هستند که اغلب رقبای ما از آن اطلاع دارند و مطالب بسیار زیادی در اینترنت برای آن ایجاد شده است.

فعالیت روی این کلمات کلیدی کاری بسیار دشوار و گاهی ناممکن است. در عوض بهتر است تا عنوان‌های کلیدی دیگری را جستجو کنیم که رقبا از آن اطلاع ندارند.

محتوا

در ادامه برخی از روش‌ها که می‌توانیم به کار بگیریم تا این گونه عبارت‌ها را پیدا کنیم، مرور می‌کنیم:

۱- بررسی تالارهای گفتگو

تالارهای گفتگو دو ویژگی بسیار مفید برای سئو در اختیار ما قرار می‌دهند، اول اینکه موضوعات مورد بحث در این تالارها مطالبی است که پیدا کردن پاسخ مناسب برای آن در اینترنت مشکل یا ناممکن بوده است. بنابراین به طور کلی با بررسی تالارهای گفتگو در زمینه‌ی فعالیتی که داریم، می‌تواند منبع بسیار خوبی برای یافتن نیازهای بدون پاسخ در زمینه‌ی فعالیت ما باشد.

نکته‌ی دوم که در تالارهای گفتگو می‌توانیم از آن استفاده کنیم، تعداد بازدید و تعداد مشارکت افراد در موضوعات مختلف است. به عبارت دیگر به آسانی می‌توانیم متوجه شویم که کدام موضوعات در تالار گفتگو بیشترین بازدید را داشته و مخاطبان بیشتری به آن علاقه داشته‌اند. با تولید محتوا یا محصول یا آموزش در این موضوعات می‌توانیم حجم قابل توجهی بازدیدکننده به سایت خودمان هدایت کنیم.

۲- بررسی مطالب پربازدید در سایت رقبا

بررسی منظم سایت رقبا یکی از نیازهای اساسی برای موفقیت در سئو است، ممکن است رقبای کم اطلاع، خود مطالب پربازدید سایت را در محلی برای استفاده‌ی شما لیست کرده باشند که نیاز به توضیح بیشتری ندارد و یا ممکن است کلمات و عبارت‌هایی که بازدیدکننده بیشتری داشته است را به طور خاص در معرض دید بازدیدکنندگان خود قرار داده باشند.

با بررسی هوشمندانه و با دقت سایت رقبا می‌توانید، منابع بسیار ارزشمندی از کلمات کلیدی را به دست آورید و به طور ویژه روی آن فعالیت سئو انجام دهید.

۳- بررسی آمار سایت الکسا

آماری که سایت الکسا در مورد سایت‌های رقیب به شما می‌دهد شامل تعدادی کلمات کلیدی است. این کلمات محل خوبی برای شروع تحقیقات شما است. همیشه در نظر داشته باشید که فهرست شدن یک کلمه در الکسا به معنی ارزشمند بودن آن نیست و احتمال خطا در این اطلاعات ماشینی و غیردقیق زیاد است.

۴- بررسی عبارت‌های پیشنهادی گوگل

هنگامی که عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، جملات یا کلمات مشابهی را به شما پیشنهاد می‌دهد. این موارد ممکن است شامل موضوعاتی خوب برای تولید محتوای مناسب با سئو به حساب بیایند. همچنین هنگامی که عبارتی را جستجو می‌کنید ولی پیشنهادی برای آن از طرف گوگل به شما داده نمی‌شود به معنی کم اهمیت بودن این کلمات است و بهتر است زمان خود را صرف موضوعات مهم‌تر کنید.

۵- بررسی کلمات جستجو شده در کنسول گوگل و آمارگیر سایت

پس از اینکه مدتی از فعالیت سایت شما بگذرد، کاربران با روش‌های مختلف به سایت شما هدایت خواهند شد. با بررسی کلمات و عبارت‌هایی که کاربران را به سایتتان هدایت کرده است، می‌توانید علایق آن‌ها و کلماتی که برای جستجو استفاده می‌کنند را کشف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *