اگر به تازگی وارد دنیای سئو شده‌اید یا قصد دارید این مهارت و دانش را یاد بگیرید، انتخاب محل مناسب برای شروع اهمیت زیادی برای شما دارد. یک انتخاب درست در شروع کار می‌تواند سرعت دستیابی به نتیجه را به مقدار زیادی کاهش بدهد.

منابع آموزشی سئو در اینترنت فراوان وجود دارد. از فیلم‌های آموزشی تا دوره‌های تخصصی و کتاب‌ها و پادکست‌ها و کانال‌ها و صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی برای یادگیری سئو پیش روی شماست.

بهترین نقطه‌ی شروع کجاست ؟

بدون شک بهترین نقطه، مطالعه‌ی دستورالعمل‌های گوگل است. این دستورالعمل‌ها را می‌توانید با کلیک روی این لینک مشاهده کنید. مطالب گفته شده در این صفحه( Webmaster Guidelines ) تمام کلیات سئو به صورت روزآمد در اختیار شماست.

مهم‌ترین نکته‌ای که در کار سئو باید هدف شما باشد این است که از خود بپرسید:

«آیا این صفحه به کاربران کمک می‌کند؟ اگر این صفحه نبود چه اتفاقی می‌افتاد ؟»

اگر هدف شما از سئو جلب رضایت کاربران باشد، بدون شک پس از مدتی گوگل می‌تواند رضایت کاربران را تشخیص دهد و بدون شک سایت شما در نتایج گوگل جایگاهی خوب به دست خواهد آورد.

ادامه‌ی مسیر سئو چگونه است ؟

پس از اینکه با اصول اولیه‌ی سئو آشنا شدید، لازم است تا هر چه بیشتر مطالعه کنید و هر چه بیشتر دانش خود را به روز نگهدارید. اگر می‌خواهید به صورت تخصصی سئو را کسب و کار خود قرار دهید لازم است تا مقداری با اصول طراحی سایت و سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس هم آشنا شوید. چون انجام بسیاری از بهینه‌سازی‌ها و تکنیک‌های سئو به داشتن مهارت کافی در زمینه‌ی طراحی سایت وابسته است.

دانش سئو روز به روز در حال پیشرفت و تغییر است. گوگل به صورت مستمر در حال تغییر و بهبود الگوریتم‌های قبلی است تا بتواند بهترین سایت‌ها را به کاربران نمایش دهد. بنابراین باید بتوانید بهترین سایت‌ها را داشته باشید.

تکنیک‌های قدیمی مثل خرید بک‌لینک، نوشتن متن‌های بی‌معنی و طولانی، استفاده از عکس‌ها و فیلم‌های بی‌فایده و انواع روش‌های تقلب کلاه سیاه که سال‌های قبل برای فریب گوگل استفاده می‌شده‌اند، امروز کمترین اثر را برای بهبود جایگاه سایت شما در گوگل دارند.

تولید محتوا بخشی بسیار مهم از سئو است

سایتی که محتوای مفیدی ندارد، نمی‌تواند جایگاهی در گوگل پیدا کند. به عبارت دیگر اگر سایت شما نتواند پاسخی عالی به نیاز مخاطبان گوگل باشد، گوگل آن را به کاربران نمایش نمی‌دهد. ممکن است گاهی اشتباهی در تشخیص بهترین محتوا به وجود بیاید ولی اصل بر این است که بهترین محتوا و بهترین سایت باید بالاتر از صفحات دیگر در گوگل دیده شود.

بنابراین بخشی مهم از استراتژی شما برای سئو باید تولید محتوای منحصر به فرد را هدف قرار دهد.

بازخورد بگیرید و بهینه‌سازی کنید

اگر تکنیک‌های شما برای جذب گوگل و مخاطب پاسخگو نبودند، باید بتوانید فعالیت‌های انجام شده و میزان دستیابی به اهداف خود را اندازه‌گیری کنید و در صورت نیاز روش‌ها و تکنیک‌ها را تغییر و بهبود دهید.

بخش قابل توجهی از دستیابی به نتیجه در سئو به خلاقیت و بهبود مستمر وابسته است. این خلاقیت می‌تواند در زمینه‌های فنی یا محتوایی باشد. بازبینی محتواهای قدیمی که در سایت منتشر شده‌اند و به‌روزرسانی آن‌ها از جمله کارهایی است که همیشه بخشی از زمان خود را باید صرف آن کنید.

هیچ کاربری نباید هنگام باز کردن سایت شما حس کند که سایت شما قدیمی و غیر قابل استفاده است. همیشه باید بهترین و کارآمدترین پاسخ را در سایت شما ببیند.

با متخصصان مشورت کنید

دانش سئو بسیار گسترده است و احتمال اینکه برخی اشکال‌ها و معایب مهم را نتوانید در سایت تشخیص دهید، کم نیست. با استفاده از مشاوره سئو و کمک گرفتن از متخصصان باتجربه، در زمان کمتری به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *