Evergreen Content که در فارسی به عنوان محتوای همیشه سبز شناخته میشود، به مقالات یا صفحاتی گفته میشود که برای مدت طولانی برای کاربران مرتبط، مفید و ارزشمند باقی میمانند و تحت تاثیر زمان نیستند. برخلاف محتوای حساس به زمان مانند اخبار یا پوشش رویدادها، مطالب همیشه سبز بر موضوعات بیزمان با تقاضای جستجوی پایدار تمرکز دارند.
نمونههایی از آن عبارتند از «چگونه کراوات ببندیم»، «فواید سلامتی آب آشامیدنی» یا «راهنمای سرمایهگذاری برای مبتدیان» موضوعاتی که ریشه در اصول پایدار دارند نه روندهای روزانه و وابسته به زمان.
از دیدگاه سئو، محتوای همیشه سبز ستون فقرات یک استراتژی ارگانیک پایدار را تشکیل میدهد. از آنجا که این صفحات به طور مداوم، ترافیک را جذب میکنند، اعتبار ایجاد میکنند، بک لینک میگیرند و دید کلی سایت را در نظر گوگل بهبود میدهند.
چرا تولید محتوای همیشه سبز اهمیت دارد؟
سرمایهگذاری بر روی تولید این نوع محتوا، مزایای بلندمدت و پایداری برای وبسایت شما به همراه دارد:
- ترافیک ارگانیک پایدار
برخلاف محتوای خبری که پس از چند روز ترافیک آن به صفر میرسد، محتوای همیشه سبز میتواند برای ماهها و حتی سالها به طور مداوم از طریق گوگل برای شما ترافیک بیاورد. این محتوا مانند یک دارایی ارزشمند برای سایت شما عمل میکند. - جذب بکلینکهای باکیفیت
راهنماهای جامع، مقالات آموزشی و منابع مرجع، پتانسیل بالایی برای جذب بکلینک از سایتهای دیگر دارند. وبسایتهای دیگر تمایل دارند به محتوایی لینک دهند که میدانند برای مدت طولانی معتبر و مفید باقی میماند. - افزایش اعتبار و اعتماد
با تولید محتوای عمیق و کاربردی که مشکلات اساسی مخاطبان را حل میکند، شما وبسایت خود را به عنوان یک منبع معتبر و متخصص در حوزه کاری خود معرفی میکنید. این کار به ساخت برند و جلب اعتماد کاربران کمک شایانی میکند.
تقویت صفحات همیشه سبز
محتوای همیشه سبز به معنای «نوشتن و رهاکردن» نیست. حتی این نوع محتوا هم باید به صورت منظم بازبینی و بهروز شود تا همیشه بهترین پاسخ را به پرسشهای مهم کاربران بدهد. پاسخی که بهتر از پاسخ دیگران به همان سوال باشد.
محتوای همیشه سبز را مثل هر صفحهی دیگری باید در معرض دید مخاطبان قرار دهید. این کار میتواند با ایجاد لینکهای داخلی یا بکلینکهای ارزشمند رخ بدهد. همچنین داشتن یک برنامهی موثر برای تبلیغ در شبکههای اجتماعی. شبکههای اجتماعی بخشی جدانشدنی از سئوی مدرن هستند.
شناسایی موضوعات همیشه سبز
پیدا کردن موضوعاتی که کاربران به دنبال آن هستند و به صورت پیوسته ترافیک ایجاد میکند، کار سختی است. تعداد زیادی از رقبای شما مشغول جستجو برای یافتن این موضوعات هستند و تلاش میکنند این صفحات را در سایتشان از دید شما پنهان کنند. با این حال یکی از بهترین محلها برای شناسایی این صفحات، بررسی سایت رقبا است. هر کدام از رقبای شما ممکن است چند مورد از این موضوعات را در سایتشان داشته باشند. با استفاده از تکنیکهای خلاقانه و مورد به مورد باید این عنوانها را پیدا کنید و محتوایی بهتر از رقبایتان ایجاد کنید تا ترافیک این موضوعات را جذب کنید.
تولید محتوای حرفهای در دانشمند سئو
در دانشمند سئو، ما به شما کمک میکنیم تا ساختار محتوایی محکمی در سایتتان ایجاد کنید. پیدا کردن موضوعاتی که همیشه برای شما بازدیدکننده جذب میکنند، کار آسانی نیست و به مهارت و تجربه نیاز دارد. استراتژی ما بر پایه شناسایی موضوعات همیشه سبز و ارزشمند در حوزه کاری شما و تولید محتوای جامعی است که نه تنها امروز، بلکه در سالهای آینده نیز برای شما ترافیک و اعتبار به ارمغان بیاورد.