گوگل محتوای موجود در صفحات سایت شما را به سه بخش مهم تقسیمبندی میکند و بر اساس کیفیت هر بخش، به آن امتیاز میدهد.
- محتوای اصلی صفحه
- محتوای جانبی یا کمکی صفحه
- تبلیغات
هر یک از بخشهای فوق باید دارای محتوای مناسب و با کیفیت باشند. اگر محتوای اصلی سایت شما خوب است ولی محتوای جانبی یا کمکی در آن وجود ندارد، ممکن است بخشی از رتبهی سئو را به دست نیاورید.
برای مثال اگر مطلبی در مورد «طراحی سایت» نوشتهاید، با درج لینکهای داخلی یا خارجی مرتبط در میان نوشته یا در انتهای آن، محتوای جانبی برای مخاطبان ایجاد کنید.
تبلیغاتی که در سایت درج میکنید باید تبلیغات مناسب و غیرفریبنده باشند. اگر محتوای شما تنها دامی برای هدایت کاربران به صفحات آگهی و تبلیغات هستند، آمادگی داشته باشید تا گوگل رتبهی سئو سایت شما را کاهش دهد.