استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه یا پسوند دامنه اثری روی سئو سایت ندارند. آنچه گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر می‌گیرد، قدرت پاسخگویی سایت به نیاز مشتری است.

به عبارت دیگر اگر برای طراحی یک سایت با موضوع وکالت از پسوند lawyer استفاده کنید، یا کلمه‌ی lawyer را در نام دامنه به کار بگیرید، تنها از نظر ظاهری می‌توانید روی این نام حساب باز کنید و نه در زمینه‌ی اثرگذاری مستقیم روی سئو سایت.

دامنه

برای اینکه بتوانید در زمینه‌ی سئو روی کلمات کلیدی مورد نظرتان به رتبه‌های بالای گوگل دست پیدا کنید، می‌بایست سایتی با کیفیت داشته باشید که بتواند به بهترین شکل ممکن نیازهای کاربران را پاسخ بدهد.

آیا استفاده از دامنه‌های تخصصی بی فایده است ؟

استفاده از نام دامنه‌های تخصصی مثل آنچه بالاتر گفته شد، به صورت مستقیم روی سئو سایت شما اثر ندارد ولی می‌تواند مزایای دیگری برای شما به همراه بیاورد:

  1. استفاده از نام‌هایی که روی دامنه‌های عمومی مثل com قبلا اشغال شده است
  2. ایجاد حس تخصصی بودن در بینندگانی که سایت شما را دنبال می‌کنند
  3. امکان انتخاب نام دامنه‌هایی با طول کوتاه‌تر و با قابلیت به خاطر سپردن برای بازدیدکنندگان

با توجه به مزایای فوق، اگر انتخاب یک پسوند تخصصی یا درج یک کلمه‌ی کلیدی در نام دامنه، نیازهای دیگر شما را برآورده می‌کند، بهتر است این کار را انجام دهید.

درج کلمات کلیدی در نام یا پسوند دامنه را چه زمانی انجام ندهیم ؟

اگر کلمات کلیدی شما چیزی نیستند که در بلندمدت بخواهید روی آن حساب کنید یا کلماتی نیستند که به طور معمول در نام دامنه به کار می‌روند، بهتر است از آن‌ها صرف نظر کنید.

برای مثال اگر می‌خواهید یک سایت فروشگاه اینترنتی طراحی کنید که به فروش کتاب بپردازید و ممکن است در آینده محصولات فرهنگی دیگری نیز به سایت خود اضافه کنید، شاید بهتر باشد از درج کلمه‌ی book در نام دامنه‌ی خود صرف نظر کنید و نامی عمومی‌تر برای سایتتان انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *