سئو در حقیقت رقابت با سایر سایت‌هایی است که خدمات و محصولات مشابه شما را ارائه می‌کنند. مثل یک مسابقه که برای موفق شدن در آن باید آنقدر توانایی داشته باشید که بتوانید از رقبا جلو بزنید.

اگر رقبای شما توانایی بسیار زیادی داشته باشند یا شما نتوانید به اندازه‌ی آن‌ها تلاش و هزینه به خرج دهید، امکان موفقیت در این رقابت وجود نخواهد داشت. بنابراین مقدار تلاشی که برای موفقیت در سئو می‌بایست صرف کنید، وابسته به تلاشی است که رقبای شما از خود نشان می‌دهند.

علاوه بر این باید توجه داشت که رقابت در سئو به عوامل دیگری هم وابسته است. مثلا اگر رقیب شما سال‌هاست که در این زمینه فعالیت می‌کند و نام تجاری شناخته‌شده‌ای دارد، و شما به تازگی وارد این کار شده‌اید، برای موفقیت راه بسیار دشوارتری را پیش رو دارید. اگر رقیب شما در سایت خود ۱۰۰۰ مطلب با کیفیت و پر مخاطب درج کرده است و شما به تازگی سایتی با ۱۰ مطلب راه اندازی کرده‌اید، فاصله‌ی شما با رقبا بسیار زیاد است.

آیا سئو به صورت تضمینی امکان پذیر است ؟

موفقیت در سئو هنگامی که رقبای شما قدرتمند هستند، کاری بسیار دشوار و پر هزینه است. طبیعی است که انتظار موفقیت روی کلمات دشوار با هزینه‌ای اندک دور از منطق و واقعیت است. اگر می‌خواهید در سئو موفق شوید باید آمادگی داشته باشید تا حد نیاز منابع مختلف از جمله منابع مالی را برای پشتیبانی سئو سایت خود تامین کنید. بنابراین تعیین مقدار محدودی منابع و هدف‌گذاری یک زمان مشخص برای موفقیت در سئو، منطقی و عملی نیست. زیرا ممکن است رقبای شما در این مدت، فعالیت خود را افزایش دهند یا رقبای جدید به میدان بیایند که در زمان شروع برای آن برنامه‌ریزی نکرده‌اید.

تغییرات الگوریتم‌های گوگل

گوگل بسیار در تلاش است تا بهترین سایت‌ها را به مخاطبان خود معرفی کند. تشخیص بهترین سایت با توجه به اینکه به وسیله‌ی ماشین انجام می‌شود، به طور ۱۰۰ درصد دقیق و بدون اشکال نیست. به عبارت دیگر ممکن است گوگل سایت‌هایی را به عنوان بهترین سایت شناسایی کند که واقعا بهترین سایت‌ها نباشند.

گوگل نیز به این موضوع آگاهی دارد و به همین دلیل همیشه درتلاش است تا با انجام تغییرات در سیستم‌های خود، سایت‌های بهتر را به درستی شناسایی کند. در این زمان ممکن است یک سایت که قبلا به عنوان بهترین سایت شناخته می‌شده است، رتبه‌ی کمتری به دست آورد و میدان را به رقبا واگذار کند.

با توجه به نکات فوق، رتبه‌ی نخست گوگل متعلق به هیچ فرد خاصی نیست و تنها کسانی می‌توانند به این جایگاه دست پیدا کنند که مداوم در حال تلاش برای اثبات بهتر بودن خود باشند.

چگونه می‌توان رتبه نخست گوگل را به دست آورد ؟

راه اصولی در موفقیت سئو، تلاش مستمر برای جلب رضایت کاربران است. سایت‌هایی که هدف خود را موفقیت در سئو قرار بدهند، نخواهند توانست رضایت کاربران را جلب کنند. با پیشرفت روز به روز گوگل، هر چه بیشتر از قبل، سایت‌هایی که نتوانند رضایت کاربران را جلب کنند، از گردونه رقابت سئو خارج می‌شوند.

تنها سایت‌هایی می‌توانند در گذر زمان وضعیت سئو خود را بهبود دهند که هدف اصلی خود را رضایت کاربران قرار دهند و در کنار آن بتوانند معیارهای شناخته شده سئو مثل سازگاری با موبایل، امنیت، حجم کم و سرعت بالا را نیز تامین کنند.

چرا برخی افراد ادعا می‌کنند سئو تضمینی انجام می‌دهند ؟

افرادی که چنین ادعایی می‌کنند دو گروه هستند:

  1. افرادی که ریسک عدم موفقیت در سئو را می‌دانند و آن را می‌پذیرند
  2. افرادی که به شکل‌های مختلف مشتری را فریب می‌دهند

اگر پیمانکار سئو به شما اطمینان دهد که موفقیت در سئو قطعی است و هیچ احتمال عدم موفقیت در آن وجود ندارد، تنها هدف‌شان جذب پروژه از شماست. این افراد ممکن است با هدف قرار دادن کلمات کلیدی بی‌ارزش و موفقیت در آن‌ها شما را فریب دهند یا ممکن است با حجم انبوه به خرید بک لینک رو بیاورند تا بتوانند در زمان کوتاه سایت شما را به صفحه‌ی اول گوگل برسانند. این افراد هنگامی که گوگل سایت شما را جریمه کند و از فهرست نتایج حذف کند، مسئولیتی نخواهند پذیرفت و این شما هستید که باید یک سایت جدید را طراحی کنید و از نو شروع کنید.

گروه دیگر افرادی هستند که به شما می‌گویند سئو با ریسک عدم موفقیت همراه است و حاضر هستند تا ریسک عدم موفقیت را با دریافت مبلغی بیشتر به مجموعه‌ی خود منتقل کنند.

به عبارت دیگر هرچه ریسک شکست بیشتر باشد، امید به موفقیت هم باید بزرگتر باشد تا فعالیت اقتصادی توجیه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *