گوگل به صورت مستمر در تلاش است تا سایت‌هایی را به کاربران نشان دهد که بالاترین کیفیت فنی و بالاترین کیفیت محتوا را داشته باشند.

سایت‌هایی که با نمایش تبلیغات پاپ‌آپ برای کاربران مزاحمت ایجاد می‌کنند، یکی از معیارهای مورد نظر گوگل را رعایت نکرده‌اند و به همین دلیل ممکن است بخشی از اعتبار و رتبه سئو خود را از دست بدهند.

پاپ آپ چه طور روی سئو اثر منفی بر جای می‌گذارد ؟

نمایش پاپ آپ به ویژه هنگامی که سایت باز می‌شود، از دو روش باعث ایجاد اثر منفی روی سئو سایت می‌شود:

  1. اثرگذاری منفی روی تجربه کاربری سایت و در نتیجه کاهش امتیاز سایت در Google Chrome Experience
  2. تشخیص پاپ آپ توسط موتور گوگل و درج امتیاز منفی برای سایت

چه زمانی می‌توان از پاپ آپ استفاده کرد ؟

نمایش پاپ آپ باید پس از گذشت زمان اتفاق بیفتد و حتما به فعالیت‌های کاربر وابسته باشد. مثلا هنگامی که کاربر روی لینکی کلیک می‌کند یا هنگامی که قصد دارد سایت را ترک کند یا موارد مشابه دیگر.

نمایش خودکار پاپ آپ در همه‌ی زمان‌ها و به طور خاص هنگامی که سایت بارگزاری می‌شود، یک نشانه برای کیفیت پایین سایت است.

راه حل نمایش تبلیغات چیست ؟

برای نمایش تبلیغات از روش‌های متداول و غیرمزاحم استفاده کنید. برای مثال می‌توانید بین متن‌های سایت یا بالا و پایین آن بنرهای گرافیکی با اندازه‌های متناسب قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *